Výkonný*á (spolu-)ředitel*ka

Efektivní altruismus Česko

Zveřejněno před 2 měsíce

Spolek pro efektivní altruismus hledá ředitele*ku do hlavního organizačního týmu. Přihlásit se lze zde.

Spolek pro efektivní altruismus

Chceme, aby lidé během svých životních rozhodnutí ohledně zaměření studia, práce či dobrovolnických volnočasových aktivit zvážili hledisko míry pozitivního dopadu na svět. Poskytujeme různé druhy podpory a průvodcovství. Zpřístupňujeme nástroje a analýzy, které zájemcům pomohou naložit s jejich zdroji tak, aby byl jejich pozitivní dopad co největší. Snažíme se popularizovat výzkumné otázky a obory, které potřebují více talentů.

Proč je důležité, co děláme

Mnoho lidí má všestranný talent a chce mít pozitivní dopad. Na nalezení svého fitu je potřeba nejen dobře poznat sebe sama, ale i udělat si dobrý přehled o důležitých problémech. Ve spolku se snažíme vytvořit prostředí, kde se lidé budou vzájemně motivovat ve studiu aktuálních problémů i zkoušení si svých schopností. Domníváme se, že řada lidí by bez takového prostoru a propojení s motivovanou komunitou v ČR i zahraničí zůstala u svých původních arbitrárnějších drah nebo by nezvážila nějaké konkrétní důležité možnosti

Chápeme se jako multiplikátoři pozitivního dopadu druhých, průvodci jednotlivců za cestou k naplňující práci s dopadem a podporovatelé organizací, které se již o pozitivní dopad snaží. V našem prostředí sázíme na to, že řada důležitých problémů k vyřešení je stále spíše omezená nedostatkem lidí, kteří na nich pracují, spíše než penězi, které jsou na to vyčleněny (fundraisingem se zabývají spíše západnější lokální spolky). Udržujeme si tedy přehled o nových technologiích a výzkumných metodách, abychom byli dobrými průvodci ostatních při utváření si jakési důležitostní mapy.

Koho hledáme

Do našeho hlavního organizačního týmu (či Core Teamu) hledáme výkonného*ou (spolu-)ředitel*ku.

Kandidát musí mít:

  • Hluboké porozumění filozofii efektivního altruismu
  • Strategické myšlení, dobrý úsudek, schopnost rozhodovat se za vysoké nejistoty
  • Demonstrovatelnou schopnost efektivně vést lidi, dávat konstruktivní feedback a delegovat
  • Demonstrovatelnou schopnost efektivně řídit projekty
  • Praktické analytické dovednosti (goal-setting, odhady, analýzy, schopnost identifikovat příležitosti a adaptovat se změnám)
  • Komunikační dovednosti
    • Networking a navazování partnerství
    • Zvládání konfliktů
    • Porozumění potřebám členů
  • Výbornou znalost angličtiny, včetně psaní a revize textů
  • Chuť zapojit se do komunity

Výhodou je také:

  • Živnostenský list (v případě práce na grantech, způsob financování bude součástí dohody)
  • Řidičský průkaz
  • Bydliště v Praze

Co u nás získáte

  • Prostor mít pozitivní dopad skrze druhé, inovovat a vést příkladem
  • Skvělé kolegy, motivovanou komunitu a síť kontaktů z celého světa ochotných se podělit o své strategie
  • Jednou ročně vícedenní pobyt v Anglii na retreatu pro vedoucí lokálních spolků a účast na EAG(x) konferencích včetně cestovních nákladů
  • Platové ohodnocení v rozmezí 70,000 až 110,000 Kč za 1 celý úvazek (160 hodin) na měsíc podle zkušeností
  • Možnost sníženého úvazku – minimálně 0.5 FTE
  • Rozpočet na seberozvoj

V čem je práce u nás specifická?

Vedení spolku má některé společné rysy s vedením firmy:

  • Je třeba si stanovovat cíle (spolek nemá předepsanou žádnou agendu, podpořit lidi v pozitivním dopadu lze mnoha způsoby, je třeba umět vybrat, co je realistické a netříštit příliš pozornost),
  • Mít dobrou teorii změny, které chceme dosáhnout,
  • A mít dobré evaluační metody, jak změřit, zda se kýžený efekt dostavil

Jiné rysy má společné s managementem komunity :

  • klíčové je pracovat s motivací,
  • mít dobrý odhad na osobní fit pro konkrétní lidi,
  • umět zadávat úkoly ve vhodné velikosti (pomocník má často jen pár hodin),
  • a v případě nutnosti umět řešit problémy (spolek má nyní ombudsmany a poslední dva roky naštěstí žádné problémy nebyly).

Klademe důraz na dobře odůvodněná rozhodnutí, kontrafaktuální uvažování a v dané kapacitě co nejrigoróznější ověřování výsledků.

Odpovědnosti a praktické informace

Ředitel*ka je konečnou instancí zodpovědnou za veškerý chod spolku. Funguje jako centrální koordinační článek mezi českou komunitou efektivních altruistů, globálním hnutím a radou spolku, která spolu-udává dlouhodobý směr organizace. S globální komunitou se koordinuje na ročním retreatu a na měsíčních sdílecích callech, rada spolku se schází s výkonným vedením také téměř jednou měsíčně. Více o vztazích ve stanovách a v předpisech.

Typické zodpovědnosti ředitele*ky jsou jsou:

  • dohled nad plněním cílů, implementací strategie, rozvojem a růstem
  • koordinace činnosti efektivních altruistů v Česku i ve světě
  • spolupráce s jinými subjekty na národní i mezinárodní úrovni
  • zodpovědnosti za vztahy s veřejností a obraz spolku navenek
  • návrh dohod o spolupráci s jednotlivci i organizacemi
  • návrh, koordinaci a případně i exekutivě klíčových vzdělávacích, výzkumných a publikačních projektů
  • reagování na příležitosti, nová témata v EA prostoru a vhodné sdílení nebo zprostředkování sdílení aktuálních trendů a potřeb globálního hnutí
  • (optional) poskytování poradenství dárcům, nadacím a neziskovým organizacím o tom, jak efektivně darovat
  • zajišťování financí spolku od českých či zahraničních dárců, právní odpovědnost
  • psaní (nebo pomoc s psaním) grantových přihlášek pro interní granty, případně pomoc s psaním grantových přihlášek pro externí granty
  • zajišťování vnitřní organizace – Dohled nad formalizací odpovědností a jejich předáním při výměně týmů, např.
    • Community management
    • Outreach
    • Event management

Zkušenosti s jakoukoliv částí jsou výhodou. Náplň práce se samozřejmě může měnit podle toho, jaké činnosti si ředitel*ka vezme na sebe a jaké se rozhodne delegovat.

V týmu budete pracovat s naším COO Vojtou Brynychem, který se stará o řadu administrativních záležitostí a rozvoj spolku v biobezpečnostních tématech. Mimo to vede event managerský tým. Podle Vašich zkušeností je možné si buď vzít na starost spolek celý sami nebo spolu-ředitelovat s Hanou Kalivodovou, která může zaštítit např. filozofickou expertízu, strategický rozvoj spolku a vedení projektů. V ostatních státech se model dvou ředitelů velmi osvědčil a např. Charity Entrepreneurship je skvělý zdroj informací o tom, jak dobře táhnout organizaci ve dvou. Doplnit budeme potřebovat hlavně komunikačně-manažerské kompetence a vedení marketingového týmu po odcházejícím Jakubovi Sechterovi.

Přehled našich činností z minulých let si můžete prohlédnout ve Výroční zprávě 2022 či Výroční zprávě 2023.

Průběh výběrového řízení:

  1. Do 6. ledna odpovíte na uveřejněný inzerát prostřednictvím tohoto formuláře.
  2. V týdnu od 13. do 19. ledna bude probíhat zkouška spolupráce se stávajícími členy organizačního týmu. Vyzkoušíme, jak přistupujete k práci, jak přemýšlíte o činnosti Spolku neboi zda se s vámi dobře komunikuje. Rozsah práce bude individuální v závislosti na tom, zda se již pracovně známe nebo ne, ale počítejte s úkolem na maximálně čtyři hodiny času. Zároveň v té samé době proběhne vědomostní test týkající se efektivního altruismu (formou rozhovoru). Chceme si především ověřit, že jste s efektivním altruismem obeznámeni do hloubky a na této nové pozici už budete chtít podnikat konkrétní kroky.
  3. V týdnu od 20. do 26. ledna proběhne závěrečný ústní pohovor se stávajícími členy organizačního týmu i s dalšími členy Spolku. Následně bude náš výběr schvalovat grantmaker.
  4. Nástup možný od 15. února (na konkrétním datu se lze domluvit).

Jakékoliv otázky týkající se role směřujte na Hanu Kalivodovou.

Požádat online